Blog
Sta je binnenkort op een beurs? Wij geven je enkele tips voor een succesvolle beurspresentatie.
Tips voor een succesvolle beursdeelname
Neem je met je bedrijf deel aan een beurs? Dan heb je – als het goed is – vooraf bepaald wat het doel is van de beursdeelname. Zodra duidelijk is waaróm jullie naar de beurs gaan en wat jullie daar willen presenteren, rijst de volgende vraag: hoe zorg je voor een presentatie die bijdraagt aan je doelstellingen? Wij geven je enkele tips voor een succesvolle beurspresentatie.
Nodig bezoekers uit
Misschien een open deur, maar het wordt niet altijd gedaan: je geeft een feestje, dus nodig bekenden uit! Een beurs is niet alleen een kans om nieuwe klanten te trekken, je kunt ook bestaande relaties verdiepen. Nodig daarom vooral je (vaste) klanten uit. Dat kan op verschillende manieren, van heel persoonlijk tot zeer algemeen. Bedenk wat bij je (klanten) past: individueel uitnodigen, een direct mailing sturen, een aankondiging via social media. Aarzel ook niet om er een aantrekkelijke uitnodiging van te maken, bijvoorbeeld met gepersonaliseerd drukwerk of door een premium in het vooruitzicht te stellen.
Geslaagde uitstraling en boodschap van de beursstand
Je had al vastgesteld wat het doel is van de beursdeelname. Laat de uitstraling en de boodschap van de beursstand dus bijdragen aan het bereiken van dit doel. Doe je dit niet, dan is dat echt een gemiste kans!
Bedenk ook dat beurzen een uitstekende gelegenheid om diverse partijen te vergelijken. Zorg er dus voor dat jouw bedrijf op een positieve manier boven het maaiveld uitsteekt. Heb je geen idee hoe je dit het best aan kunt pakken, laat je beursstand dan professioneel ontwerpen.
Alles of niets
Beursdeelname is een investering, daar kunnen we niet omheen. Kies je ervoor om je bedrijf te presenteren op een beurs, ga er dan ook voor en zorg voor een representatieve stand. Vraag advies, laat promotiematerialen professioneel vormgeven. Daar hoeven geen bergen geld mee gemoeid te gaan, er zijn ook budgetvriendelijke beursmaterialen. Bedenk dat je als bedrijf beter gemist kunt worden dan dat de beurspresentatie geen impact maakt of zelfs negatieve aandacht oplevert.
Wat geef je mee?
Wat geef je je standbezoekers mee? Dat kan de beloofde premium zijn of een ander geinig hebbedingetje, maar voorkom wel dat je hiermee slechts de ‘graaiers’ trekt. Zorg er ook voor dat je voldoende huisstijldrukwerk als visitekaartjes, folders, presentatiemappen of ander promotiemateriaal op de beursstand hebt liggen om mee te geven.
Succesvolle opvolgingsaanpak
Je beurs wordt een succes wanneer je van tevoren bedenkt hoe en wat je wilt noteren van je standbezoekers. Immers, de interessante contacten die je hebt opgedaan tijdens de beurs, wil je na afloop wel kunnen bereiken. Noteer contactgegevens, interesses of andere belangrijke zaken dus gestructureerd in een elektronisch opvolgingsformulier of laat deze printen.
Advies op maat
Wij ontwerpen en produceren beursstands én bouwen ze zelfs op voor onze klanten. Je bent dus aan het juiste adres om iets te vragen over beurspresentatie.
Bekijk bijpassende producten