Bel 0183 628 288
Start Live chat

Blog

Hoe bedank je je werkrelatie in deze tijd?

We zijn er klaar mee

”Wij zijn klaar met het coronavirus, maar het virus niet met ons” vertelde premier Mark Rutte tijdens een van de persconferenties. Het zijn rake woorden die, wat mij betreft, de spijker op de kop slaan. Sinds maart jl. is heel Nederland bezig met alle maatregelen rondom het coronavirus. Afstand nemen, thuiswerken maar vooral overleven. Niet alleen als persoon maar ook vele bedrijven, organisaties en andere ondernemingen doen er alles aan om te blijven bestaan.

 

De afgelopen maanden hebben we het al vaker gehad over middelen die je in kunt zetten om veilig aan het werk te blijven, het belang van de juiste middelen op die momenten (lees hier) en over duurzame materialen (lees hier). Ik geloof daarom ook dat jij, degene die dit nu leest, dat allemaal al weet en daarom gaan we het er dit keer niet over hebben.

Een hart onder de riem

Wel wil ik het hebben over attente presentjes. In deze tijd hebben we natuurlijk ook geleerd wat je aan elkaar hebt en hoe dankbaar we voor onze familie, vrienden en klanten mogen zijn. Door de maatregelen kunnen we elkaar natuurlijk minder zien en toch wil je misschien die fijne klantrelatie een attentie sturen om een hart onder de riem te steken of te bedanken voor het vertrouwen.

 

Je kunt het zo gek maken als jezelf wilt natuurlijk. Van een persoonlijk kaartje tot aan een uitgebreid pakket met producten van de lokale ondernemers. Hoe dan ook, het is een attent gebaar om je klant even in het zonnetje te zetten.

Maar pas op

Sla niet de plank mis. Een ondoordacht cadeau kan juist als ongepast worden ervaren. In deze tijd van crisis moet iedereen en ieder bedrijf inleveren, op wat voor manier dan ook. Probeer daarom niet de attentie te duur, te groot en ongewenst te maken. Houdt het in proportie en houdt het dicht bij de identiteit van het bedrijf en het doel van de mailing. Klein is fijn, is hier een goed uitgangspunt.

Slim en attent

Natuurlijk wil je ook wel opvallen. Hoe doe je dat dan als je niet te gek wilt doen? Maak het persoonlijk. Schrijf een handgeschreven kaartje, richt het aan een contactpersoon of gebruik een pakkende slogan (die bijvoorbeeld ook bij de producten past). Een voorbeeld van een gift: bloemzaadjes met als slogan ”Laten we samen groeien”. Of de slogan ”Het is de laatste tijd geen appeltje eitje” met een appel en eitje als gift van de lokale boer. Dit zijn kleine, slimme en attente gebaren welke niet te duur zijn maar wel een warm hart toe dragen aan de desbetreffende relatie.

 

 

Hieronder zie je aantal voorbeelden

Duurzame signing nodig?

Interesse in zo’n te gekke, originele vloersticker? Laat het ons weten! Van ontwerp tot aan montage.

Daarom GCC

  • Persoonlijk advies
  • De beste kwaliteit
  • Scherp geprijsd

Bekijk ook andere blogs

Duurzame signing

Geen zin om iedere dag opnieuw het rood-witte lint op te hangen? Kies voor iets duurzaams! Dat is veiliger en gaat langer mee.

Het belang van de juiste middelen op dit moment

In tijden van Corona is het inzetten van communicatiemiddelen van groot belang. Zo creëer je awareness en veiligheid.

Bekijk hier onze webinar

Geen tijd gehad of nogmaals terugkijken? Hier zie je de highlights van de webinar. Twee specialisten bespreken 5 print trends voor 2020.