Blog
6 manieren om impact te maken met posters.
Wil je meer verkopen? Zo haal je het meest uit je poster
Wist je dat de poster een van de oudste reclamemiddelen is? Na de uitvinding van de boekdrukkunst rond 1500 bereikte het produceren van affiches omstreeks 1870 in Parijs een hoogtepunt door de beroemde affiches van Jules Chéret. Door zijn baanbrekende pionierswerk in de ontwikkeling van de lithografische affiche wordt hij wel De Meester van Het Affiche genoemd. En deze klassieker onder de promotiematerialen heeft nog niet ingeboet aan kracht. Integendeel zelfs.
Door gebruik te maken van deze tips ga jij meer verkopen met posters.
Zichtbaar zijn? Vertel het met posters
Een product, bedrijf, evenement of wat je ook kwijt wilt: je wilt het laten opvallen. Posters zijn dan ideaal, want ze bereiken een groot publiek en zijn relatief goedkoop. Bovendien zijn de mogelijkheden voor productie eindeloos, van vormgeving tot materiaalkeuze. Een poster printen gaat echt verder dan een A4’tje op dikker papier. We lichten je in over de meest opvallende opties.
Zes manieren om je poster echt op te laten vallen
#1 Personalisatie
Een van de beste manieren om een boodschap beter over te laten komen, is door deze te personaliseren. De ontvanger voelt zich dan meer aangesproken en zal de uiting beter onthouden. Bij het personaliseren van posters kun je denken aan het inprinten van bijvoorbeeld een vestigingsnaam of plaatsnaam.
#2 Statisch folie
Bijzondere materialen vallen op. Heb je wel eens gehoord van statisch folie? Door je poster te laten printen op dit materiaal profiteer je niet alleen van de metallic glans ervan, je kunt hem ook vrijwel overal op plakken. Dankzij de statische lading kleeft de poster aan gladde oppervlakken zoals etalages, kantoorruiten of wanden, zonder lijm. Handig! Verwijderen en verplaatsen is net zo gemakkelijk.
#3 Lichtbak
Wij printen ook met regelmaat posters voor lichtbakken. Het speciale materiaal laat licht door, waardoor je poster letterlijk in de spotlights komt te hangen. Dat trekt de aandacht. Maak hier gebruik van wanneer je je publiek wilt bereiken.
#4 Het formaat
Het meest bestelde formaat voor een poster is A2. Maar het kan ook groter! Ook A1, A0 en zelfs abri formaat posters zijn inmiddels standaard in een webshop te bestellen. En wil je echt opvallen, vraag dan naar de mogelijkheden om grootformaat posters te printen.
#5 Kleur!
Er is kleur en er is kleur die van je poster af spát. Oranje en neonkleuren zijn echte blikvangers, maar moeilijk printbare kleuren. Oranje is vaak niet helder, omdat het niet in de CMYK range van printers zit. Een printer die PMS kleuren kan afdrukken, kan zo’n kleur wél helder printen. Let daar dus op wanneer je knallend printwerk wilt bestellen!
Ook een bijzonder effect is een print met witte inkt op bijvoorbeeld gekleurd fluor papier.
#6 Lak, glans, laminaat
Last but not least is er nog de afwerking. Het aanbrengen van UV-lak of spotvernis (mogelijk tot A3 formaat posters) is een echte eyecatcher. Door een glanslaag gaan kleuren extra stralen. Ook kunnen posters mat of glanzend gelamineerd worden, waardoor ze beter bestand zijn tegen water en UV-licht.
Een product, evenement of politieke boodschap: bereik je doelgroep met posters. En dankzij bovenstaande tips zullen deze zeker beter opvallen.
Bekijk ook andere blogs